Dag 2034 – Rick de Leeuw – Er Staat Een Paard In De Gang

Deze bijdrage verscheen ook op Ondergewaardeerde Liedjes in het kader van de Covers (beter dan het origineel) 2017 battle.

Vroeger bij mijn ouders thuis gold André van Duin als de hoogste graad van humor. Ik ben Joep Meloen, ik heb hele grote bloemkolen en ik speel de bas. Zoals het klokje thuis bim bam sloeg, sloeg het nergens. En dan had er ook nog eens iemand met zijn dronken harses een paard in de gang gezet bij de buurvrouw. Lachen, gieren, brullen.

Toen ik las dat Rick de Leeuw, ooit zanger bij Tröckener Kecks, een cover van Er Staat Een Paard In De Gang had opgenomen kon ik dat maar moeilijk geloven. Wie doet er nou een cover van zo’n carnavalshit? Hij wil toch niet de leukste thuis zijn?

Geen hoempapa maar een reggaebeat met daaroverheen een bluesy gitaarloopje. En zodra de Leeuw die platvloerse tekst begint te zingen besef je dat hier niet om een knol gaat, maar om een metaforisch paard. De belastingdienst die je kaal graast. Of een rijke miljardair met weinig goeds in zijn mars die in het witte huis zetelt. En zie er maar van af te komen.

YouTube: Er Staat Een Paard In De Gang, live opname

Geef een reactie

