Dag 2025 – U2 – Hawkmoon 269

Elke keer dat ik dat liedje van gisteren hoor moet ik aan deze van U2 denken. En door daar nog eens goed naar te luisteren kom ik er achter dat ik bijna dertig jaar iets anders gehoord heb dan ik dacht. Geen

Like thunder needs rain
Like a preacher needs pain
Like John Coltrane

maar

Like thunder needs rain
Like a preacher needs pain
Like tongues of flame

Voor John Coltrane moet je bij het nummer Angel Of Harlem zijn. Zelfde band, zelfde album, ander nummer. Maar al die jaren dus verkeerd gehoord.

U2be: Hawkmoon 269, originele opname met hoes

Geef een reactie

