Dag 1943 – Frank Zappa – Dancin’ Fool

Deze bijdrage verscheen ook op Ondergewaardeerde Liedjes in het kader van de disco battle.

Het heeft ongetwijfeld met mijn muzikale voorkeuren te maken maar dansen is niet aan mij besteed. Headbangen is prima, en pogoën en moshen op zijn tijd is ook vermakelijk. Maar ben ik ergens waar gedanst wordt op funk of disco muziek, dan sta ik aan de bar met een biertje. Niks is erger dan een stel veertigers die met stijve heupen staan te swingen op een ouwe discohit, ik krijg er een plaatsvervangende schaamte van.

Course now right along with ‘em
I got no natural rhythm
But I go dancin’ every night,
Hopin’ one day I might get it right!

Frank Zappa schreef een liedje over de blanke dansende man, te vinden op het album Sheik Yerbouti, een verwijzing naar de KC and the Sunshine Band klassieker (Shake, Shake, Shake) Shake Your Booty uit 1976. En al is het nummer één grote parodie op disco, Zappa wist er ook nog eens een disco hit mee te scoren. Niemand die zich aangesproken voelt.

YouTube: Dancin’ Fool, live op Duitse televisie

Geef een reactie

