Dag 1655 – Trust – Antisocial

Al lezend over Iron Maiden kwam ik uit bij het feit dat drummer Nicko McBrain bij de Franse band Trust heeft gespeeld. Eén album maar overigens (Marche Ou Crève uit 1981, ook uitgebracht met Engelse vocals onder de titel Savage in 1982). Daarna drumde Clive Burr op het volgende Trust album, terwijl McBrain de stokjes overnam van Burr bij Maiden.

Maar goed. Op Spotify kies ik voor het album Repression uit 1980. Bij het eerste nummer spits ik mijn oren, dit is Antisocial van Anthrax! Als puber kocht ik ooit de EP Penikufesin, het enige wat ik ooit in bezit heb gehad van Anthrax. Daarop stond een Franse versie van Antisocial. Altijd gedacht dat het een vertaling was van het gelijknamige nummer van hun album State of Euphoria, als eerbetoon naar hun Franse fans of zo. En nu, 27 jaar later, kom ik er pas achter dat het een cover is, dat de Franse versie het origineel is en de Engelse versie een vertaling. Op dezelfde EP staat overigens ook Sects, een cover van het nummer Les Sectes, eveneens te vinden op Repression. De drummers van Maiden en de covers van Anthrax, wie had dat gedacht van een Frans bandje.

YouTube: Antisocial, jaren ’80 live opname

Een gedachte over “Dag 1655 – Trust – Antisocial

Geef een reactie

