Dag 1163 – Catapult – Let Your Hair Hang Down

Liedjes met een verhaal, dag 4. Eerder deze week was ik bij de barbier. Terwijl hij de haren van de vorige klant weg veegde moest ik ineens denken aan de kapper waar ik als kind kwam, zo tussen 1980 en 1986. Als een van de kappers daar klaar was met knippen ging ook de bezem door de zaak en de haren verdwenen daar in een gat in de muur. Als kind heb ik daar nooit bij stil gestaan maar nu ik in 2015 die haren weg geveegd zie worden, vraag ik mij ineens af waar die haren van toen belanden.

Catapult is een ander verhaal. Begonnen als glamrockband, verder gegaan onder de naam Rubberen Robbie en songschrijvers voor onder andere André Hazes en Lee Towers. Het logo van de band werd ontworpen door Wim T. Schippers en Let Your Hair Hang Down werd nog eens gecoverd door Claw Boys Claw.

YouTube: Let Your Hair Hang Down, videoclip

Geef een reactie

