Dag 1113 – Hear ‘N Aid – Stars

Terwijl Bob Geldof voor de derde keer zijn Band Aid uit de kast heeft gehaald (jahaa, ze weten daar in Afrika nu wel dat het kerst is, maar ze geven er net zoveel om als ik), haalt Eric een ander project uit de kast.

Band Aid heb ik nooit gekocht, en ook nu zal ik dat niet doen, al was het maar omdat dit keer die slijmbal van Coldplay mee doet. Hear ‘N Aid had ik wel op single. Natuurlijk. Al was het maar omdat Dave Murray en Adrian Smith mee deden. Of die gitaar solo van Vivian Campbell (Dio), Carlos Cavazo (Quiet Riot), Buck Dharma (Blue Öyster Cult), Brad Gillis (Night Ranger), Craig Goldy (Giuffria), George Lynch (Dokken), Yngwie Malmsteen, Eddie Ojeda (Twisted Sister) en Neal Schon (Journey).

Ik las dat de weduwe van Ronnie James Dio, de initiatiefnemer ooit van Hear ‘N Aid, in 2011 al plannen had om de song opnieuw uit te brengen. Dat is volgens mij nog niet gebeurt, en laat dat ook maar zo. Anders wordt het net zo zielig als Band Aid 30. Kijk liever de video nog een keer en maak een paar euro over op giro 555.

YouTube: Stars, videoclip

Een gedachte over “Dag 1113 – Hear ‘N Aid – Stars

Geef een reactie

