Dag 683 – George Duke – Dukey Stick

Gisteren werd bekend dat George Duke 5 augustus op 67 jarige leeftijd is overleden. Te jong, als je het mij vraagt. George Duke leerde ik kennen via Frank Zappa, bij wie hij twee jaar in de band speelde en zong. Vooral de live opnames uit die tijd stralen veel humor uit. Mijn favoriete Zappa nummer, en een van mijn favoriete badkamersongs, is door George Duke gezongen.

Dukey Stick is van de periode na Zappa, funky. Met Sheila E, voordat ze bij Prince aan de slag ging, op percussie en Napoleon Murphy Brock, ook al te zien/horen op mijn favoriete Zappa nummer, in het achtergrondkoortje.

YouTube: Dukey Stick, in de studio 1978

Een gedachte over “Dag 683 – George Duke – Dukey Stick

Geef een reactie

