Dag 643 – Accept – Fast As A Shark

Zo’n twintig jaar lang heb ik gezocht naar dit nummer. Als jochie van 13 hoorde ik het intro en was gelijk verkocht. Alsof Heidi het ravijn in flikkert. Een aantal jaar later wil ik dat nummer nog eens terug luisteren maar zonder bandnaam of titel is het lastig zoeken. Lang heb ik gedacht dat het iets van Venom was, omdat dat een band is die aan de wieg van de speed/trashmetal staat. Voor Fast As A Shark geld dat echter ook. Dinsdagavond in de Ziggo dome bij het Iron Maiden concert zag ik iemand lopen met het logo van Accept op zijn spijkerjas. De volgende dag thuis toch eens geluisterd hoe dat ook al weer klonk. Bij de eerste tonen van het album Restless & Wild is het gelijk raak: daar is het intro waar ik zo lang naar op zoek ben geweest. Dat intro blijkt echter niet geheel onomstreden: Ein Heller und ein Batzen blijkt een populaire mars geweest te zijn in de nazi tijd, iets waar de band niet van op de hoogte was.

YouTube: Fast As A Shark, originele opname met hoes

Geef een reactie

